Tak ako pokračujú prípravy, začínam byť nervózny. Práce je dosť, snažím sa riešiť balkón a tak stíham všetko okolo len nie to čo by som potreboval = poriadne sa pripraviť na fyzicky (a zrejme aj psychicky) najdrsnejšiu udalosť tohto roku – nasadnúť na bicykel v Brne a zosadnúť až na Vrútkach. Ideáne za deň

Keď som to splácal na servri Bikemap.org úplne som zbledol:

Charakteristika trate je tu:
Dĺžka – 248km
Stúpavosť – 2020 m
Charakteristika trate – asfaltová cesta

Aj vzhľadom k tejto šialenosti som trochu vynovil svoje cyklistické vybavenie, pretože predsa len je to už dosť dlhá trasa. Ostáva mi poladíť bicykel a mňa samotného do pracujúceho a nedrnčiaceho celku

Schwinn Searcher GSD – ak správne počítam, niekedy teraz bude sláviť druhé narodeniny. Najazdených kilometrov ma zatiaľ maálo, čo ale neznačí že je v perfektnej kondicii. Musím sebakriticky poznamenať, že by si najmä po Dolomitoch 2010 a Javorina 2010 zaslúžil viac starostlivosti. Ide o strednú triedu crossového (hybridného) bicykla. Hlavnou výhodou su solídne pohyblivé časti (od ráfov, pneumatík až po prevody). Pár pádov v lesoch a častá preprava v rozloženom stave sa však prejavila – rozladené prevody a brzdy. Ale aspon mám po večeroch relax, keď to všetko nastavujem a doťahujem. Minulý rok som sa s tým bicyklom plácal na miestach pre XC a teraz chcem konkurovať cesťákom

SPD – v krátkosti Shimano pedaling Dynamics. Vec ktorej som sa 10 rokov vyhýbal ako čert krížu. Začalo to vrátením zalohy za plyn (kúpené topánky Shimano SH-MT33 a skončilo návštevou starého dobrého JM Športu na Vrútkach, kde som nehorázne preplatil PD-M324. Ale v konečnom dôsledku som rád. Momentálne s tým systémom trochu bojujem, našťastie moc nepadám na držku. Snaď sa to zlepší, pretože včera po 60 km som mal pocit z mojich nôh asi ako Prof Hawking. Plán B je obrátiť pedále a ísť v klasických teniskách a túto parádu nechať doma

Prilba a kamera – Tých pár čitateľov si možno spomenie na prvý skutočný post tohto blogu, kde som zhrnul svoju cestu Brno-Trnava a naspäť. Od toho momentu som si povedal, že naraziť si kokos na hlavu je proste fajn (asi tak ako pásy v aute). Prilba bude na hlave a aby som nešiel príliš rýchlo, zdobiť ju bude DVR 720p minikamera. Kamera mi už pár týždňov robí spoločnosť v aute ako tzv protipirátska ochrana. A ako oddebatované s kamarátom zjazdárom, teraz je IN to nosiť na bicykli. Dúfam, že pár zaujémavých minút z výletu bude

Taký ten zvyšný aparel – neviem sa dočkať, keď vhupnem do svojich cyklo-baleťáckych legín 🙂 a pridám tam obligátny pár nadkolienok. Sranda nabok. Bude to taký ten moj 4% vobleček, ale je mi to uplne fuk. Teda poriadne vylietané cyklogate od NW s plienkou aby boli kocky v mäkkom. Triko od prievidzkej NYNA, naštastie bez reklám. Nerozumiem celkom cykloturistom – reprezentantom a ich sponzorom a tak ostanem pri klasike. Záloha bude rozkošná modrá cyklobunda, verím že ju nebudem musieť ťahať. V 2010 som sa nechal ukecať na batoh s rezervoárom, ktorý je podľa mnohých lepší ako flaška na ráme. Moc to síce nechápem ako je kilo a pol lepšie na chrbáte ako niekde v košíku. Nie som však profík a tak sa prispôsobím. Dobrá cena, dobrý batoh – Hydrapak AS Cargo. Nasypem tam zvyšok záťaže, dáfam že tých euromincí bude čo najmenej – nie ako minule. A relativne nové hyper cool ultra performance okuliare od Uvexu. Takže moje staré dobré Polaroidy smiem nechať doma (popri nosiení na slnku, šoférovaní za tmy, sekania betónu som v nich doteraz jazdil aj na bicykli)

Ostávam ja. Tá najmenej spoľahlivá súčasť vybavenia. Tento rok najazdených príliš málo kilometrov aby som mohol reálne povedať že som pripravený. Trochu behania, pravidelný futbal. Stále asi málo. Budem to trochu posúvať, aby som ešte nabehal pár desiatok km. Vzdať sa alkoholu & ženckých (to bude jednoduché) a verm, že to všetko dobre dopadne. V páne je pár dní predtým luxusne spať, zdravo jesť a vyhýbať sa alkoholu (to bude ale život), niekedy skoro ráno vstať a vyraziť na cesty. Iste veľa ľudí sklamem, ale naspať pôjdem inak. Neviem zatiaľ čím, ale bicykel to nebude

