Je to už rok, čo doma nežoglujem s ružovou PCMCIA kartou od T-Mobilu, v pripade ktorej som sa vrátil do dôb intrenetu, ktoré klasik popísal slovami “boli to časy keď surfer videl za celú noc obrázky dvoch-troch nahotiniek”. Skutočne extrémne zlé a pomalé pripojenie som odovzdal, keď som sa presťahoval z Francouzské na miesto, kde ľudia neberú ako vrchol informatizácie rozvod elektriny. Nejaký čas mi v novom prechádzalo také male pirátsvo, pretože som bol zavesený na WIFI nejakého dobráka, ktorému zabezpečenie bezdrôtovej siete hovorí toľko ako mne studená fúzia. Nebolo to ono, ale na rozbeh to stačilo. Nebolo však možné sa na to spoliehať na sto pro a tak som si povedal, že sa upíšem diablovi. V okolí je prítupný len arch-diabol UPC a tým teda končila knkurenčná varieta.

Poučený miliónom ľudí, že UPC je banda zmrd*v a chytrákov, ktorí najprv namažú med na hubu a následne bodnú kudlu do chrbta, som sa na to tak nejak pripravil. Na internete mali na jeseň 2010 cenu 249kc – mesačne – viazanosť rok, akciová cena sa vzťahovala na pol roka. Teda následne 494kc.Čo bolo v akcii super, to je za plnú cenu za 10 Mbit dosť veľa. S intrenetom som maximalné spokojný, žiadne výpadky a kolísanie. Hnevalo ma ale tých prakticky 500 korún, najmä keď na ich stránkach sú ceny úplne iné. Dnes bolo by voko rok a tak som si povedal, že im tam zavolám a nejak sa dohodnem. Bolo mi jasné, že tam majú napísane “pre nových zákazníkov”. Kto však nič neskúsi, ten prehrá už na začiatku. Pripravil som si poslednu e-faktúru a plný optimizmu volám na klientskú linku. Po preklikaní sa na oddelenie Internet su mi vymenovane za 19 minút všetky ich produkty najmenej 4x. Potom ma hlas upozorňuje asi 7x že hovor bude nahrávaný. Som 10ty v poradí a kým to padne na nulu, čakám znova 10 minút.

Zdvíha to akýsi Vladislav, ktorému vysveľujem že som tam už rok a platím o 1500kc viac než tí, ktorých si odchytia ako nových. Borec je nepríjemný ako prdel a pýta sa ma, že či chcem zrušíť zmluvu. Hovorím, že to je posledná možnosť. Chcem však vedieť postup (keďže kolujú hororové skúsenosti s nevracaním ich modemu a armádou exekútorov). Prepája ma na nejaké iné oddelenie (znova pauza, tentokrát 5 minút). tam to dvíha slečna, na posluch milá. Hovorí mi to isté ako borec, že akcia je pre nových. Tak jej hovorím okay, že by som chcel vedieť presný postup ukončenia spolupráce. Je toho dosť, popri tom klepem do PC a zapisujem si to. Pýtam sa akým spôsobom sa vracia modem a hovorím, že by som to videl na 1.11.2011. Že net mali super ale že skúsim konkurenciu (pochopiteľne tu žiadna neexistuje). Z ničoho nič sa pýta, či mi tých 10 Mbit stačí a ako mám poriešenú televíziu. Vysveľujem fakt, že som bol zvyknutý na ďaleko horšie a 10 Mbit je pre mňa viac než dosť a televíziu ám vedenú luftom. Pomaly sa plánujem poďakovať, keď zrazu slečna vyrukuje zo zľavou 319kc / mesačne na obdobie roka. Čo je proti skoro 500kc solídna zľava. Hovorím jej, že si to musím premyslieť a porovnať s konkurentom (na ktorého mam “neoficiálnu! ponuku na 15 Mbit za 349kc, vo vnútri však robím saltá, lebo takú zľavu som nečakal. Hovorím jej vážnym hlasom, že to ale musím skontrolovať, lebo konkurent má ešte pripojovací poplatok. Slečna trochu znervóznela a hovorí, že by to potrebovala vedieť dnes do 15.00, kedy sa robia faktúry na nový mesiac. Hovorím, že žiadny problém, pýtam si na ňu kontakt s tým, že zavolám konkurencii a následne sa ozvem. Pochopiteľne tých 319kc by som bral hneď, ale nechcel som posobiť zúfalo (úplne rovnako ako v prístupe k ženským). Ako blesk z jasného neba prichádza správa – Pane Pančuho, moja ponuka je 249kc ak mi poviete teraz ž,e ostávate. Snažil som sa udržať analytický prístup a nezačať kričať do telefónu “Beriééééééééém”. Hovorím, že to prepočítavam aj vrátane eventuálneho pripojovacieho poplatku. A že rozdiel medzi 10 a 15Mbit nepoznám. Chvíľlu premýšľam nahlas a následne hovorím, že si veľmi vážim jej ponuku a po zohľadnení všetkých aspektov ju využijem a ďakujem za úsretovosť.

Neviem, či je to štandartný postup u UPC. Zdá sa mi to divné ísť až na kraj priepasti a vyjednávať. V každom prípade si uvedomojem, že kto sa neprihási, tratí hrozné peniaze. U mňa tých asi 35 minút na telefóne (vďaka bohu za IP telefóniu) znamená úsporu 2900 kc ročne. A to je už sakra slušný peniaz. S tým, že nič neruším, nemám výpadok netu. Je to hrozne zvláštny spôsob vzťahu zákazník-poskytovateľ, ale asi si na to treba začať zvykať. Toto je doba Poker-face a kto neblafuje, prepláca. Držte sa toho 😀

