Relatívne dlho som sa výhýbal wearables as jedného dňa nám kolegyňa v práci urobila doslova špičkovú prezentáciu Fitbitu Charge HR. Kto niečo takého nemal, tak si to bežal následne kúpiť alebo o tom začal premýšlať. Ja som bol z tej druhej skupiny – zdalo sa mi to podobne ako tachometer u bicyklu, prípadne Endomondo na mobil, ako značne motivujúce sa viac hýbať.

Jar a leto 2016 som však jazdil dosť na bicykli a tak som si povedal, že krokomer (primárna funkcia wearablu z mojho pohľladu) nepotrebujem. Manželka si kúpila Fitbit Charge HR a začala používať. Jej skúsenosti po pol roku sú viacmenej pozitívne, sťažnosti som počul len na výdrž batérie  – resp oznámenie, že je vybitá až tesne pred smrťou.

V zime som si konečne povedal, že idem do toho. Rozhodovanie mi trochu skomplikovalo vydanie novej generácie Fitbitu Charge HR, ktorá bola dizajnovo príjemnejšia a riešila aj problém jazdy na bicykli. Bohužiaľ cena vo výške 4000 Kč sa mi zdala moc a trochu som začal pátrať po alternatívach. Na eBay som našiel Xiaomi MiBand 2 za cenu asi 650kč. Tomu už hovorím cenný rozdiel. Prešiel som si pár recenzií a v porovnaní s prvou generáciou Fitbit Charge HR to nevychádzalo zle. Jedna zásielka sa niekde stratila, takže som dostal od číňana peniaze nazpať na účet. Po druhýkrát to prišlo v poriadku začiatkom februára.

dsc01297

Vybalenie z krabice, napojenie do USB a za 2 hodiny bolo nabité. Z Google play som si stiahol ich aplikáciu, inštalacia bez problémov. Vytvorenie účtu u Xiaomi zabralo fakt chvíľu. Odteraz boli moje telesné dáta v rukách číňanov. To je mne osobne fakt jedno J

Spárovanie sa prebehlo úplne v pohode a zariadenie si okamžite aktualizovalo FW, v aplikácii som si pesimisticky nastavil denný cieľ 8000 krokov, nasadil na ruku a voila. Hotovo

Dnes po mesiaci používania by som zhrnul Xiaomi MiBand 2 nasledovne:

  • Pre bežného užívateľa, ktorý chce vedieť koľko toho denne nachodí je zariadenie viac než vyhovujúce
  • Fíčury typu budík, notifikácia volania sú fajn a fungujú podľa očakávania
  • Presnosť je výborná – overené s Fitbit Charge HR (kroky) a Endomondo (vzdialenosť v km)
  • Výdrž batérie je ukážková (25+ dní na jedno nabitie) a toto považujem za najlepšiu vlastnosť zariadenia
  • Synchronizácia s aplikáciou je veľmi rýchla a bezproblémová. Skúšal som sync po dni ale aj po 4 dňoch. Oproti fitbitu, kde to trvá fakt dlho sú dáta sunchonizované do 10 sekúnd

Možnosť výmeny náramkov (cca 100 až 200kč) je super. Ono ten náramok v čiernej nevyzerá nijak zle, ale evokuje to trochu lacnejšie digitálky. Priložený gumený náramok je príjemný, žiadne alergické reakcie som nezaznamenal. Nosil som ho poctivo každý deň a asi 1/3 nocí, v priemere som denne nachodil cez 9000 krokov.

Meranie tepu je trochu horšie jako u Fitbitu, člověk musí byť asi 5 sekund v pokoji (nehýbať sa), inak meranie zlyhá. Nastavenie čo sa má zobrazovať na dispeji (kroky-kalorie-vzdialenosť-tep-stav baterie) sa dá jednoducho nastaviť v menu aplikácie. Samotná aplikácia je však horšia ako tá u Fitbitu a neexistuje web rozhranie. Chýba mi aj prehľad celkového počtu nachodených krokov (lifetime steps).  Aplikácia  povoľuje export len do Google Fit, čo je lepšie jako nič, pretože ak prídete o telefón, tak proste prídete aj o dáta z Xiaomi apky. Nikam sa to totiž nezálohuje. Nezaznamenal som žiadne problémy na Samsung S4 Mini, aplikácia robí to čo má a nepadá. Sledovanie kvality spánku je taká frajerina v ktorej nevidím reálny úžitok

Celkovo hodnotím Xiaomi MiBand 2 ako zariadenie pre nenáročného užívateľa, ktorý chce mať prehľad o tom koľho toho nachodí ako skutočne výbornú voľbu za smiešne peniaze. Pomer cena výkon je vynikajúca, funčnosť výborná s perfektnou výdržou na batériu (oznámenie o kapacite batérie vám dá ešte jeden a pol až dva dni používania. Nezaznamenal som žiadne padanie FW ani aplikácie, po mesiaci používania je náramok ako nový (bez škrabancov). negatíva som popísal vyššie, myslím si však, že pozitíva a jednoduchosť používania prevažujú.

